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Check engine Lampe leuchtet ! aber keine fehler zu erkennen

G
gummimann
December 29, 2009

Moin leute. Ich fahre einen Rover 400 1,6l xw Tourer bj. 2.95.
Seit dem ich eine neue Zylinderkopfdichtung habe, fängt die lampe, wenn der motor in betriebstemperatur ist an zu leuchten. Allerdings nicht immer. Habe schon versucht den Fehler auslesen zu lassen. Allerdings war nichts zu finden. Alle werkstätten waren ratlos, und konnten es sich nicht erklären. Die reden immer nur von einem Wackelkontakt. Achja... wenn die Lampe leuchtet und ich die Zündung und Motor ausschalte, geht die Lampe wieder aus. Allerdings nach einigen minuten habe ich wieder das gleiche Problem.

Kann mir jemand weiter helfen?

A
anon18010486
December 29, 2009

Nonsense!

Wenn die Check Engine Lampe angeht, dann tut sie das, WEIL ein Fehler abgelegt wurde. Also erzähl mir nichts von Werkstatt und ratlos.

Also mach den Teppich im Fußraum weg und schau, was die ECU für einen Blinkcode zeigt.
Kurze Blinker sind 1er, lange 10er.

Das ist die Liste mit den möglichen Blinkcodes:

1 Oxygen Sensor "A" (Primary) defective circuit or unplugged / defective sensor

2 Oxygen Sensor "B" defective circuit or unplugged / defective sensor

3 Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor) defective circuit or unplugged /defective sensor

4 Crankshaft Angle Sensor (CAS) defective circuit or unplugged/defective sensor

5 Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor) mechanical problem / disconnected piping

6 ECT Sensor (Engine Coolant Temperature) defective circuit or unplugged / defective sensor

7 Throttle Position Sensor (TPS) defective circuit or unplugged/defective sensor

8 TDC Position (Top Dead Centre Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor

9 CID Sensor (Number 1 Cylinder position) defective circuit or unplugged / defective sensor

10 IAT Sensor (Intake Air Temperature) defective circuit or unplugged / defective sensor

11 CO pot (IMA Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor

12 EGR Lift Sensor (Exhaust Gas Recirculation) defective circuit or unplugged / defective sensor

13 APS Sensor (Atmospheric Pressure Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor

14 IAC/ISCV Valve (Idle Air Control/Idle Speed Control Valve) defective circuit or unplugged / defective sensor

15 Ignition Output Signal missing or defective ignition output signal

16 Fuel Injector System defective circuit or unplugged / defective fuel injector

17 VSS (Vehicle Speed Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor

18 Ignition Timing

19 Automatic Transmission Lock Up Control Solenoid Valve defective circuit or unplugged / defective solenoid valve

20 Electrical Load Detector (ELD)

21 VTEC Solenoid Valve defective circuit or unplugged / defective solenoid valve

22 VTEC Oil Pressure Switch defective circuit or unplugged / defective oil pressure switch

23 Knock Sensor (KS) defective circuit or unplugged / defective sensor

30 Automatic Transmission Signal: "A" / SEAF / SEFA / TMA or TMB

31 Automatic Transmission Signal "B"

41 Primary Oxygen Sensor – Heater circuit malfunction on D16Z6, D16Z7, D16A2 engines

41 Linear Air Flow (LAF Sensor) heater malfunction on D15Z1 engine

43 Fuel Supply System defective or malfunctioning fuel supply system

45 System Too Lean or Too Rich malfunction in the fuel monitoring systems

48 Linear Air Flow (LAF Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor

54 CKF Sensor (Crankshaft Speed Fluctuation) defective circuit or unplugged / defective sensor

58 TDC Sensor 2 (Top Dead Centre) defective circuit or unplugged/ defective sensor

61 Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary) high voltage, low voltage, or slow response

63 Oxygen Sensor, Heated - Sensor 2 (Secondary) high voltage, low voltage, or slow response

65 Oxygen Sensor Heater (Secondary) malfunctioning or defective oxygen sensor heater

67 Catalyst system Efficiency Below Threshold malfunctioning or defective catalyst system

70 Automatic Transmission malfunction with the automatic transmission controls

71 Cylinder 1 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

72 Cylinder 2 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

73 Cylinder 3 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

74 Cylinder 4 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

75 Cylinder 5 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

76 Cylinder 6 Misfire or a Random Misfire a condition is present that is creating a cylinder misfire

80 Exhaust Gas Recirculation insufficient flow detected

86 ECT Sensor (Engine Coolant Temperature) circuit range / performance problem

90 Evaporative Emission Control System leak detected in the fuel tank area

91 Fuel Tank Pressure Sensor low input.

92 Evaporative Emission Control System insufficient purge flow

G
gummimann
December 29, 2009

Ohne flaks.Ich war bei meiner Stammwerkstatt und beim
Ex-Roverhändler und beide sagen mir es wäre nur ein Wackelkontakt.Ausserdem wäre es bei dem Fahrzeug nicht möglich genauere diagnosen zu lesen, da das Auto zu alt ist und deswegen nur die wichtigen sachen wie Lamdasonde usw. zu lesen wären. Aber egal. Wo unter der fußmatte. Fahrersitz oder wo!?

A
anon18010486
December 29, 2009

In England Beifahrerseite, also nehm ich stark an, in Deutschland Fahrerseite.

G
gummimann
December 29, 2009

Also. Den Teppich kann ich nicht rausnehmen, es sei denn ich schmeiss ihn weg. Und laut der Seite remotekey.co.uk ist die ECU quasi das herz für die zv usw. und befindet sich unter dem amaturenbrett. Wo genau weiss ich auch nicht. Ich schau jetzt nochmal im auto nach.

G
gummimann
December 29, 2009

Laut meiner Bedienanleitung(wo natürlich kein ton über Das ECU verloren wird)leuchtet die Lampe auf, wenn ich "Wahrscheinlich" einen Schaden im Abgasentgiftungssystem habe.Kanns sein das ich mir meinen kat zerhauen habe, als mir die Zylinderkopfdichtung geplatzt ist? bin nämlich noch paar Hundert km damit weiter gefahren(Ging leider nicht anders).

G
gummimann
December 30, 2009

Hallo Bestatter. Hab das ECU gefunden. Ich auf der Beifahrerseite unter der Matte. Dank einer pdf-datei ausm netz, konnte ich eine Selbstdiaknose machen. Laut Fehlermeldung ist mein Lufteinsaugstermostad defekt. Bin auch gleich zur werkstatt gefahren und hab mich beschwert. Man hat mir gesagt es wurde einfach vergessen dort nachzuschauen.

Danke für deine Hilfe. Bin jetzt schon viel weiter.